2023-11-23 07:19Pressmeddelande

Skövdebostäder stärker sin kunskap om våld i nära relationer

Sövdebostäders logotype på en vägg.Alla Skövdebostäder medarbetare genomgår en utbildning om våld i nära relationer.

Skövdebostäder har i flera år jobbat med policyn Våga bry dig för att motverka och uppmärksamma våld i nära relationer. Nu tar bolaget nästa steg och fortsätter att utbilda personalen inom området.

Obligatorisk webbutbildning

Den 25 november är det Orange Day – FNs internationella dag för avskaffande av våld mot kvinnor. För att öka kompetensen i ämnet kommer alla medarbetare på Skövdebostäder att genomgå en webbutbildning under hösten.

– Vi ser detta som ett väldigt viktigt område där vi kan göra stor skillnad. Vi är Skövdes största hyresvärd och arbetar nära människors hem. Att vår personal har kunskap i hur detta kan uppmärksammas och vad vi kan göra är viktigt och skapar förhoppningsvis en större trygghet hos våra hyresgäster, säger Anna Bjerklinger, chef för uthyrning och social hållbarhet.

Porträtt på Anna Bjerklinger.

Anna Bjerklinger är chef för uthyrning och social hållbarhet på Skövdebostäder.

Skövdebostäder bygger, förvaltar och erbjuder hållbara, prisvärda bostäder för alla som vill leva i Skövde. Genom ett starkt och långsiktigt engagemang för våra fastigheter, områden och staden i stort bidrar vi till positiv utveckling för ett hållbart och tryggt Skövde. Vi är medlemmar av Sveriges Allmännytta och ägs av Skövde Stadshus AB som i sin tur ägs av Skövde kommun. Vi har drygt 5 500 bostäder och är Skövdes största hyresvärd. Våra drygt 100 medarbetare arbetar nära våra kunder, och tillsammans med dem skapar vi trygga och trivsamma hem för alla. Hem för dig. Nu och i framtiden.