2023-02-09 21:37Pressmeddelande

Skövdebostäder vinner kundkristall för bästa produkt

Nio personer står framför ingången till AktivBos benchmarkevent på Berns i Stockholm. De ser glada och förväntansfulla ut.Flera medarbetare på Skövdebostäder fick chansen att åka till AktivBos benchmarkevent och delta i prisceremonin.

Skövdebostäder belönades med en kundkristall när Sveriges bästa hyresvärdar utsågs på Berns i Stockholm. Det är hyresgästernas egna betyg som ligger till grund för resultatet och Skövdebostäder vann pris för bästa produkt.

– Det känns oerhört roligt! Jag är stolt och tacksam över att vi får den här bekräftelsen på det fina arbete som alla våra medarbetare gör varje dag, säger Katarina Prick, vd på Skövdebostäder.

Flera kundkristaller i bagaget

Det här är sjunde gången som Skövdebostäder vinner en kundkristall. Bolaget har varit med i mätningen innan och har alltid varit nominerade i flera kategorier. Den här gången vann Skövdebostäder pris för bästa produkt.

Att vi återigen vinner en kundkristall är fantastiskt eftersom det är hyresgästernas betyg som ligger till grund för resultatet. Det är ett bevis på att vi fortsätter att leva upp till våra kunders förväntningar och möter deras behov på ett bra sätt, säger Lina Eklund Svensson, chef marknad och utveckling på Skövdebostäder.

Kundkristallen och nomineringar

Kundkristallerna delas ut till de fastighetsbolag, både privata och kommunala, som enligt sina hyresgäster har lyckats bäst. I varje kategori är de tre bästa bolagen i Sverige nominerade och Skövdebostäder var nominerade i två kategorier, bästa produkt och bästa service. Serviceindex mäter hur hyresgästerna upplever servicen från sin hyresvärd. Produktindex visar hur nöjda hyresgästerna är med sin bostad och sitt område.

Katarina Prick
Katarina Prick