2023-01-27 14:17Pressmeddelande

Nya nomineringar för bästa service och produkt till Skövdebostäder

Den bästa hyresvärden i varje kategori får en kundkristall.Den bästa hyresvärden i varje kategori får en kundkristall.

För sjunde gången är Skövdebostäder nominerade till det fina priset Kundkristallen. Ett pris som delas ut till de bostadsbolag som har Sveriges nöjdaste kunder i ett antal olika kategorier. I jämförelse med flera hundra andra bolag ligger alltså Skövdebostäder topp tre för både bästa service och bästa produkt.

Det är sjunde gången som Skövdebostäder genomför sin kundundersökning med AktivBo som genomför hyresgästundersökningar med över 300 fastighetsbolag och därmed över en miljon hyresgäster. För varje år jämförs sedan branschens alla resultat och de med de tre högsta resultaten nomineras till Kundkristallerna som delas ut på Berns den 9 februari.

- Det känns väldigt roligt att vi återigen är nominerade. Det visar ju på vilka otroliga medarbetare vi har på Skövdebostäder och att vi har en stabil organisation som i så många år lyckas hålla den här höga nivån. Jag vill också passa på att tacka alla våra hyresgäster som engagerar sig och svarar på enkäten, säger Katarina Prick, vd på Skövdebostäder.

Viktigt verktyg i arbetet

Skövdebostäder har genom åren genomfört många kundundersökningar och jobbar systematiskt med resultatet för att utveckla och förbättra verksamheten.

- Vi ser till exempel via våra undersökningar att vi behöver bli bättre på återkoppling kring felanmälningar och där genomför vi just nu ett stort arbete med en del förändringar för att göra det bättre för våra hyresgäster. Det är också bland annat svar i hyresgästenkäten som föranleder att vi vill byta fönster i flera av våra fastigheter. Men det är inte bara stora förändringar som kommer till stånd genom hyresgästernas synpunkter, vi kompletterar till exempel ibland med möbler i utemiljön för att vi får in många synpunkter på det, säger Erik Pettersson, chef för Boservice.

Förutom hyresgästenkäten undersöker Skövdebostäder löpande nöjdheten med Kundtjänst, hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll, kontraktsskrivning och utflyttning.

- Att lyssna på våra hyresgäster är det viktigaste vi kan göra. Undersökningar är ett sätt, att vara närvarande i våra områden ett annat. Det finns också ständigt möjligheter att utveckla det som kallas Boinflytande vilket är ett fokusområde för 2023, säger Erik Pettersson, chef för Boservice.

Skövdebostäder bygger, förvaltar och erbjuder hållbara, prisvärda bostäder för alla som vill leva i Skövde. Genom ett starkt och långsiktigt engagemang för våra fastigheter, områden och staden i stort bidrar vi till positiv utveckling för ett hållbart och tryggt Skövde. Vi är medlemmar av Sveriges Allmännytta och ägs av Skövde Stadshus AB som i sin tur ägs av Skövde kommun. Vi har drygt 5 500 bostäder och är Skövdes största hyresvärd. Våra drygt 100 medarbetare arbetar nära våra kunder, och tillsammans med dem skapar vi trygga och trivsamma hem för alla. Hem för dig. Nu och i framtiden.