2023-01-16 14:15Pressmeddelande

Mossagården frigör lägenheter till bostadskön

Utsikt över rum med två fönster med små gardiner. Rummet är möblerat med soffa, bord, tv-bänk och en tv samt lite bökcer på tv-bänken. Till höger ser man en hall och en dörr på glänt som leder in till ett sovrum.Bilden visar ett exempel på hur ett vardagsrum kan se ut. Detta är i en tvårumslägenhet där sovrummet skymtar bakom den öppna dörren till höger.

Just nu är det ett gynnsamt läge för den som letar en lägenhet hos Skövdebostäder, allmännyttan i Skövde. En stor andel av de som skrivit kontrakt på en lägenhet på trygghetsboendet Mossagården lämnar en annan lägenhet hos Skövdebostäder och den kan då hyras ut till någon i bostadskön.

Lägenheterna som sägs upp läggs ut direkt på bolagets webbplats så att alla som vill kan anmäla intresse.

Det är alltid spännande att arbeta med uthyrningen av nyproduktion och med Mossagården är det extra kul då många är så glada över att ha fått en lägenhet i ett nybyggt och fint trygghetsboende med så bra läge i staden, säger Åsa Persson, ansvarig uthyrare för Mossagården.

Av de 90 lägenheter som släpptes för uthyrning i slutet av oktober finns ett antal kvar som saknar hyresgäst. Flertalet är ettor men det finns även enstaka tvåor och treor. För att få skriva kontrakt på Mossagården behöver man ha fyllt 65 år. Lägenheterna ligger publicerade åtta dagar i taget och läggs ut igen om de saknar intressenter. De lägenheter som just nu inte har någon kontraktsinnehavare befinner sig alla i olika delar av uthyrningsprocessen, en del publicerade, en del är på erbjudande och en del skickas snart ut på erbjudande.

Lägenheterna är välplanerade och utnyttjar på ett bra sätt de ytor som finns tillgängliga. Ettorna har en sovalkov där det finns plats för en lite bredare enkelsäng. På så sätt får man en egen sovrumsdel, trots att det egentligen bara finns ett rum. Tvåorna är de lägenheter det finns alla flest av i husen och varierar i utformning men är även de välplanerade. Alla lägenheter har en stor inglasad balkong som möjliggör användandet av balkongen stor del av året.